Ozkotirna železnica železarne Jesenice (tirna širina 0,76m)
Ozkotirno železnico v železarni Jesenice so začeli uporabljati leta 1907, ko je železarna kupila tire opuščene gradbinske železnice, ki je obratovala med gradnjo železniškega predora Karavanke. Istega leta je železarna kupila prvo parno lokomotivo z oznako O-I, leta 1912 pa še drugo lokomotivo z oznako O-II. Kasneje je železarna svoj vozni park nadgrajevala in je na vrhuncu imela 11 ozkotirnih parnih lokomotiv, 6 elektro lokomotiv in 3 dizelske lokomotive. V železarni je bilo kar 18 kilometrov ozkotirne proge! Železnico so ukinili leta 1987, veliko ozkotirnih parnih lokomotiv pa se je ohranilo in sicer:
- O-I
- O-II (depo jeseniškega muzeja)
- O-IV (danes oznaka K3 v muzeju SŽ)
- O-V (depo jeseniškega muzeja)
- O-VIII, s katero so zaključili obratovanje ozkotirnega omrežja v železani Jesenice
- O-IX, ki je vozna z oznako SŽ 71-012, vozi v Zrečah
- O-XI, stoji v Zrečah kot tehnični spomenik, oznaka 71-023
V muzeju ozkotirne železnice v železarni Jesenice sta razstavljeni parni lokomotivi O-I in O-VIII, električna lokomotiva E-II ter dva vagona: vagon s plavžarsko ponvico in klasičen dvoosni odprti vagon.Vozila so v še kar dobrem stanju, če odštejemo zbledelo barvo, razbita okna na kabinah ter en grafit na elektro lokomotivi. Ker železarski muzej na Jesenicah trenutno prenavljajo, sem prepričan, da bodo obnovili tudi lokomotive.
Najprej O-VIII:
O-I:
Mali vagonček:
O-I, mali vagon in E-II:
Komentarji
Objavite komentar